Menu Sluiten
Hans Theessink & Big Daddy Wilson

Hans Theessink & Big Daddy Wilson

Pay Day
Blue Groove/Music & Words
Blues/Roots
In de stemmen van snarenvirtuoos Hans Theessink en zanger Big Daddy Wilson zit een opvallende paradox. Theessink heeft voor een blanke een zeer donkere bariton, terwijl African-American Wilson uit North Carolina tweede tenor zingt zonder het bij zwarte vocalisten elementaire rauwe randje. Dat levert schitterende momenten op, vooral omdat voortdurend wordt gewisseld tussen eerste en tweede stem. In Hans’ multi-instrumentale snarenwerk domineren de slide en de sound van de National Resonator-gitaar meer dan voorheen. Vooral in het dozijn aan eigen brein ontsproten (ieder zes) songs overheerst de factor rust. Pareltjes met een mega-diversiteit. Meest opvallend is de cover van Skip James’ Hard Time Killing Floor (1931), waarin de bariton van Hans wel erg contrasteert met de falsetto op het origineel. Hopelijk blijft Theessink-Wilson geen eenmalige samenwerking.
Rien Wisse

Deel bericht

Laatste recensies

Fela Kuti

Fela Kuti

The Africa ‘70 with Ginger Baker Live Knitting Factory Records Worldjazz Dit is de tweede re-issue in het kader van het vijftigjarig jubileum van Kutis

Lees verder »
The Newts

The Newts

Revenge Of The Tritones Eigen beheer Jazz Bass and beats, ballads fine. Vintage synths, horns that shine. Disciplined, across the line. Slightly strange, can’t define,

Lees verder »
Mark Pontin Group

Mark Pontin Group

Kaleidisoscope Lunaria/Sonic Rendezvous Jazz/Blues/Fusion Voormalig bluesrocker Mark Pontin heeft op dit derde album zijn artistieke horizon danig verbreed. Vanaf de instrumentale opener Sunrise en het

Lees verder »