Menu Sluiten
Hans Theessink & Big Daddy Wilson

Hans Theessink & Big Daddy Wilson

Pay Day
Blue Groove/Music & Words
Blues/Roots
In de stemmen van snarenvirtuoos Hans Theessink en zanger Big Daddy Wilson zit een opvallende paradox. Theessink heeft voor een blanke een zeer donkere bariton, terwijl African-American Wilson uit North Carolina tweede tenor zingt zonder het bij zwarte vocalisten elementaire rauwe randje. Dat levert schitterende momenten op, vooral omdat voortdurend wordt gewisseld tussen eerste en tweede stem. In Hans’ multi-instrumentale snarenwerk domineren de slide en de sound van de National Resonator-gitaar meer dan voorheen. Vooral in het dozijn aan eigen brein ontsproten (ieder zes) songs overheerst de factor rust. Pareltjes met een mega-diversiteit. Meest opvallend is de cover van Skip James’ Hard Time Killing Floor (1931), waarin de bariton van Hans wel erg contrasteert met de falsetto op het origineel. Hopelijk blijft Theessink-Wilson geen eenmalige samenwerking.
Rien Wisse

Deel bericht

Laatste recensies

Driss El Maloumi

Driss El Maloumi

Aswat Contre-Jour World/Jazz Sinds mijn eerste ontmoeting met Driss El Maloumi, de Marokkaanse maestro op de ud heb ik een zwak voor zijn uitbundige maar

Lees verder »
Eliades Ochoa

Eliades Ochoa

Guajiro World Circuit World/Jazz Dit nieuwe album van Buena Vista-veteraan Eliades Ochoa begint heel mooi met Vamos A Alegrar El Mundo. Meteen klinkt zijn specifieke

Lees verder »
Tania Giannouli

Tania Giannouli

SOLO Rattle Records Jazz Haar trioalbum In Fading Light (2020) opende in Europa de deuren van de grote jazzpodia voor de Griekse Tania Giannouli. Met

Lees verder »