Menu Sluiten
Hans Theessink & Big Daddy Wilson

Hans Theessink & Big Daddy Wilson

Pay Day
Blue Groove/Music & Words
Blues/Roots
In de stemmen van snarenvirtuoos Hans Theessink en zanger Big Daddy Wilson zit een opvallende paradox. Theessink heeft voor een blanke een zeer donkere bariton, terwijl African-American Wilson uit North Carolina tweede tenor zingt zonder het bij zwarte vocalisten elementaire rauwe randje. Dat levert schitterende momenten op, vooral omdat voortdurend wordt gewisseld tussen eerste en tweede stem. In Hans’ multi-instrumentale snarenwerk domineren de slide en de sound van de National Resonator-gitaar meer dan voorheen. Vooral in het dozijn aan eigen brein ontsproten (ieder zes) songs overheerst de factor rust. Pareltjes met een mega-diversiteit. Meest opvallend is de cover van Skip James’ Hard Time Killing Floor (1931), waarin de bariton van Hans wel erg contrasteert met de falsetto op het origineel. Hopelijk blijft Theessink-Wilson geen eenmalige samenwerking.
Rien Wisse

Deel bericht

Laatste recensies

Avishai Cohen Trio

Avishai Cohen Trio

Shifting Sands Believe. Naïve Jazz Twee jaar na de jubileumproducties en de gedeeltelijk in het water gevallen festiviteiten naar aanleiding van zijn vijftigste verjaardag, is

Lees verder »
Vincent van Warmerdam

Vincent van Warmerdam

Twango & More Cinematic Guitar Instrumentals M.A.R.S. Jazz Vincent van Warmerdam is gitarist, componist, theatermaker en schrijver van filmmuziek voor onder meer Abel en De

Lees verder »