beat-action

Diverse artiesten – Beat- Action (Vinyl Reissue)

Ook in België brachten kiene uitgevers library music uit: vaak instrumentale muziek te gebruiken voor film, radio en tv. Roland Kluger van RKM was een van de belangrijksten op dit vlak. Als producer, studiobaas en labeleigenaar hield hij alles in eigen hand. In 1980 selecteerde hij veertien opnamen uit zijn rijke archief, die allemaal onder de noemer funk/jazz vielen, en die elpee doet inmiddels tweedehands €130. Veertig jaar later is deze tijdloze muziek nog steeds in trek, vandaar de reissue van dit album, in exact dezelfde samenstelling. Artiestennamen als Ralph Benatar, Doug Lucas, John Sluszny, R Dero en Ignace Baert zeggen inmiddels weinig of niets meer, maar de muziek met vette drumbreaks, funky baslijnen, swingende fender rhodes- en clavinet-partijen met weelderige arrangementen des te meer. Echte kenners zullen in sommige tracks instrumentale versies van het in 1976 ook door RKM uitgebrachte funkalbum Give A Damn van SSO Orchestra herkennen.

Blackburn Brothers

Blackburn Brothers

SoulFunkin’BLUES Electro-Fi Blues/Soul/Funk De naam Blackburn is synoniem geworden met de muziekgeschiedenis van Toronto, Canada. Letterlijk een familieband met de broers Duane (leadzang, toetsen), Robert

Speak To Me Blue Note Jazz/Americana Vraag willekeurig welke gitarist van wie hij een onsje talent cadeau zou mogen krijgen en de kans is groot

The Pulitzers

The Pulitzers