Tico Y Aguabajo

Tico Y Aguabajo

Danzando
ZenneZ Records
World/Jazz
Het album Danzando van Tico Y Aguabajo is een zeer dansbare opvolger van Cascada Quieta, geïnspireerd door James Brown en Maceo Parker. Het album is deels opgenomen in Medellin, Colombia. En zo begint dit album van de in Nederland wonende Colombiaanse toetsenist, componist en arrangeur Tico Pierhagen met de flitsende titeltrack die opent met een drumroffel van Juan Aguilar waarna de blazers Efraim Trujillo (saxofoon), Frans Cornelissen (trombone) en Juan Giraldo (trompet) er meteen een jazzy touch aan geven net als aan de tweede track Retronancia. En met bassist Jose Juvinao aan Esforzarze en de andere tracks. Met de Colombiaanse percussionist Samuel Torres wordt dit een aparte mix van latin jazz en funk. Avanzar is een track met een sterk relaxed jazzy karakter. De Surinaams/Nederlandse zangeres en percussioniste Gianna Tam geeft in de door haar geschreven en mooi gezongen songs Rock Your World, Let’s Stay Together en Shadows On The Loose zelfs een soulful karakter aan de door Tico gecomponeerde muziek. Let’s Stay Together heeft hitpotentie! In Shadows On The Loose laat ze een timbales-solo horen. De muziek van Tico Pierhagen is sowieso vaak een samensmelting van Noord-Amerikaanse en West-Europese jazz en Zuid-Amerikaanse muziek, vooral de cumbia uit Tico’s geboorteland. Zo laat hij een nieuwe muziektaal ontstaan en heeft als resultaat op vooraanstaande podia en festivals over heel de wereld gespeeld. Punto Dulce is een fraaie afsluiter van dit bijzondere album met mooie gearrangeerde melodielijnen die zeer intrigerend zijn versmolten met prachtige ritmes.

Ronny deCarlo

Ronny deCarlo

Fonque Nouveau Zennez Records Jazz Ronny deCarlo was vorig jaar een van de winnaars van Keep an Eye – The Records. Volgens het juryrapport voelde