The Preacher Men

The Preacher Men

Live At Bimhuis
Zennez Records
Jazz/blues
Met het album Blue uit 2018 haddden The Preacher Men (Rob Mostert, Hammond, Chris Strik, drums en Efraïm Trujillo, sax) goud in handen.Blue was deels geproduceerd door Al Schmitt (Steely Dan, Quincy Jones, Dr. John), die een aanstekelijke live feel aan de aardse sound van de band toevoegde, en het wekte dan ook geen verbazing dat de plaat de Jazzism Edison publieksprijs in de wacht sleepte. Kapitaliserend op dat succes nam de band afgelopen jaar in het Bimhuis dit album op, waaruit blijkt dat de band live nog een heel stuk meer in zijn element is dan in de studio. Strik drumt alsof de duivel zelf ‘m al ruim voor de Crossroads op de hielen zat (hij krijgt al in het eerste nummer een minutenlange solo, dan hebben we dat maar gehad), de Hammond van Mostert wisselt onderaards gegrom af met juichend jubelen (Preaching Out Loud!), en Trujillo’s sax zorgt voor de trefzekere verbindingen. De band kan overigens niet alleen Jiimmy Smith-achtig stompen, ook een aangenaam smoezelige nachtclubsfeer is Preacher Men toevertrouwd, getuige de vettige uitvoering van Grumpy Old Man. Mocht u getroffen zijn door een donker stemmende eindejaarsblues: dit live-album helpt u er terstond vanaf. Lekker!

Blackburn Brothers

Blackburn Brothers

SoulFunkin’BLUES Electro-Fi Blues/Soul/Funk De naam Blackburn is synoniem geworden met de muziekgeschiedenis van Toronto, Canada. Letterlijk een familieband met de broers Duane (leadzang, toetsen), Robert

Speak To Me Blue Note Jazz/Americana Vraag willekeurig welke gitarist van wie hij een onsje talent cadeau zou mogen krijgen en de kans is groot

The Pulitzers

The Pulitzers