Pat Thomas And Kwasibu Area Band

Pat Thomas And Kwasibu Area Band

Obiaa!
Strut/PiaS
World
Obiaa! Is het tweede album van Pat Thomas, de golden voice van Ghana, samen metde Kwasibu Area band onder leiding van drummer, bandleider, toetsenisten co-producer Kwame Yeboah. Een muzikale tweede jeugd! Samen met tenor- en baritonsaxofonist Ben Abarbanel Wolff heeft Kwame het highlife-genre met dit soort percussieve arrangementen weer peper in de kont gegeven, vooral door steeds terugkerende, opvallende shuffle-funk drumpatronen, die je niet meteen zou verwachten. Zo dragen die eenritmisch tandje bij op dit goedgeluimde feestalbum. Thomas zong vroeger in talloze bands, maar beleeft net als zijn compaan Ebo Taylor een soortrenaissance met dit zestal jonge honden, die ook nog eens prachtig de koortjes kunnen kwelen. Het typerende tinkelende highlife gitaarduospel ontbreekt niet en de tikkeltje jazzy blazersarrangementen van Wolff metvette sax, trompet en soms trombone fleuren de remakes van oude highlifeclassics als Yamona (Liefde is grenzeloos)met pit en schwung op. Dit is West-Afrikaanse smooth dancing joy op zijn best. Mogen Thomas en de zijnen nog jaren deze vrolijke, energieke boodschap brengen.
Pieter Franssen

SoftFfog

SoftFfog