NuHussel Orchestra

NuHussel Orchestra

The Forest
Unit Records
FUSION
In 2017 werd de eerste CD First Things First van de zevenkoppige Hamburgse fusionband NuHussel Orchestra meteen bekroond met de News Sounds Jazz Prize. Voor hun in augustus op Unit Records verschenen tweede album The Forest trokken (inclusief gastmusici) maar liefst 38 musici met twaalf nationaliteiten alles uit de kast. De CD is als een live-in-de-studio muziekfilm opgenomen. Die massale inzet van muzikale troepen mist zijn uitwerking niet. Het geluid valt soms als een massieve geluidsmuur van Jericho over de luisteraar heen. Jazz, funk, gospel, seventies soul en rap; het komt allemaal in wisselende samenstelling langs. Daardoor heeft Ieder nummer een andere, originele sound. Met Orange Sands waan je je in een spannende westernfilm. Phoenix is van een funky orkest. Op Overwhelmed voegt zangeres Alana Alexander met haar krachtige stem een onvervalst brok soul toe. De band heeft uit uiteenlopende bronnen geput. Een snufje David Benoit (Overwhelming), een zweempje Pat Metheny (Home). NuHussel Orchestra klinkt nog het meest als … NuHussel Orchestra.
Jeffrey Dekker

Jessica de Boer

Grow Challenge Records Vocal jazz Jessica de Boer behoort tot de nieuwe generatie Nederlandse jazzvocalisten. Ze studeerde in 2019 met onderscheiding af aan het Utrechts