Menu Sluiten
Hans Theessink & Big Daddy Wilson

Hans Theessink & Big Daddy Wilson

Pay Day
Blue Groove/Music & Words
Blues/Roots
In de stemmen van snarenvirtuoos Hans Theessink en zanger Big Daddy Wilson zit een opvallende paradox. Theessink heeft voor een blanke een zeer donkere bariton, terwijl African-American Wilson uit North Carolina tweede tenor zingt zonder het bij zwarte vocalisten elementaire rauwe randje. Dat levert schitterende momenten op, vooral omdat voortdurend wordt gewisseld tussen eerste en tweede stem. In Hans’ multi-instrumentale snarenwerk domineren de slide en de sound van de National Resonator-gitaar meer dan voorheen. Vooral in het dozijn aan eigen brein ontsproten (ieder zes) songs overheerst de factor rust. Pareltjes met een mega-diversiteit. Meest opvallend is de cover van Skip James’ Hard Time Killing Floor (1931), waarin de bariton van Hans wel erg contrasteert met de falsetto op het origineel. Hopelijk blijft Theessink-Wilson geen eenmalige samenwerking.
Rien Wisse

Deel bericht

Laatste recensies

Jean-Luc Ponty

The Atacama Experience (remastered edition 2025) MPS Music Op zijn 18e studeerde jazzviolist Jean Luc Ponty (1942) cum laude af aan het conservatorium in Parijs.

Lees verder »

The Action 4S

The Action 4S April Records Met Conor Chaplin (bas), Anton Eger (drums), Mathias Heise (mondharmonica/keys) en Rasmus Sørensen (piano/keys) in de gelederen kunnen we bij

Lees verder »

Bram De Looze

Live At Brussel’s Jazz Festival 2025 Challenge Records Als Artist In Residence tijdens Brussels Jazz Festival 2025 mocht de Belgische pianist Bram De Looze een

Lees verder »