Greetje Kauffeld With The Paul Kuhn Trio

My Shining Hour (remastered Luxe Edition)
In+Out Records
Vocal jazz
Zangeres Greetje Kauffeld werkte in haar loopbaan vaak samen met de populaire Duitse pianist/zanger Paul Kuhn. In 2004 was ze met Kuhn, gitarist Paolo Morello, altsaxofonist/fluitist Kim Barth, bassist Paul G. Ulrich en drummer Willy Ketzer in Muddy’s Club in Weinheim. Van dat optreden werd een album gemaakt dat in 2005 op cd uitkwam. Nu is er door het high end-label In+Out Records een luxe uitgave op vinyl van gemaakt. Dit 12-inch album moet worden afgespeeld op 45 toeren, iets dat op de cover klein wordt aangegeven. Maar dan hoor je ook wat; een prachtig concert, bijna een recital, van songs die de grote Songbook-componist Harold Arlen schreef, samen met tekstdichters als Yip Harburg, Ted Koehler en Johnny Mercer. Die laatste omschreef de muziek van Arlen ooit treffend als ’een fusie van klassieke Joodse muziek en negro spitituals’. De selectie die Kauffeld en Kuhn maakten bevate onder meer Happiness Is A Thing Called Joe, It’s Only A Papermoon, My Shining Hour , Over The Rainbow, That Old Black Magic, Ill Wind en One For My Baby. Ook is er een medley met onder meer Stormy Weather en Come Rain Or Come Shine – allemaal prachtig vertolkt door La Kauffeld, een van onze Grote Drie jazzvocalistes. Paul Kuhn blijft achter de piano, behalve in Let’s Fall In Love, heel geschikt voor een duet. Dit rijke album markeert het afscheid van Greetje Kauffeld als actieve jazzzangeres. Ze zingt niet meer en woont in het Rosa Spier-huis in Laren. Een subliem vaarwel.