Doppler Trio

Doppler Trio

Nebula
Fattoria Musica Records
Moderne jazz
Het Doppler trio bestaat uit drie jonge musici die elkaar op het ArtEZ Conservatorium hebben gevonden. Ze vormen op het eerste gezicht een klassiek jazzcombo. De muzikale insteek op het album Nebula wijkt echter ver van het klassieke jazzidioom af. Nebula is een term uit de astronomie. Het zijn die nevels en gaswolken die als geboorteplaats van sterren worden beschouwd. Nebula is tevens de geboorte van het geluid van het Doppler Trio; een debuutalbum dus. De muziek ademt atmosfeer en neemt je mee de ruimte in. Ondersteund door synthesizer, effecten en zang voert de reis langs sterke composities. Binnen de nummers vinden voortdurend onverwachte tempowisselingen en ritmeveranderingen plaats. Solo’s en improvisaties staan nooit op zichzelf, ze maken een geraffineerd onderdeel uit van de ontwikkeling van het muziekstuk. De verhalende muzikale opbouw maakt Nebula zeer interessant om naar te luisteren. Van sommige live-albums zou je willen dat je bij de uitvoering was geweest. Dit studioalbum maakt nieuwsgierig naar de live uitvoering: de muziek geeft zoveel ruimte voor extra improvisatie dat je graag een ticket boekt voor een interstellaire ruimtereis met dopplereffect. Sterk debuutalbum.
Emil Roes

Blackburn Brothers

Blackburn Brothers

SoulFunkin’BLUES Electro-Fi Blues/Soul/Funk De naam Blackburn is synoniem geworden met de muziekgeschiedenis van Toronto, Canada. Letterlijk een familieband met de broers Duane (leadzang, toetsen), Robert

Speak To Me Blue Note Jazz/Americana Vraag willekeurig welke gitarist van wie hij een onsje talent cadeau zou mogen krijgen en de kans is groot

The Pulitzers

The Pulitzers