Dash!

Dash!

Rewired
Zennez Records
Moderne jazz
DASH! is de free funkband van Maarten Ornstein. Het album Rewired is het zesde album van DASH! dat ooit als een octet is begonnen. De doorstart als trio in 2012 heeft een transitie ingezet. Free funk is in de verte nog terug te horen, het accent ligt toch vooral op verfijnde improvisatie en verweven samenspel. De vaak melodische muziek, gebaseerd op een riff van zowel bas als drums, voelt zoel aan. Daarvoor hoef je niet te weten dat de muziek in een broeierige zomer is opgenomen, maar het verklaart een hoop. Het trio is een aantal avonden zonder tijdsdruk de studio in gedoken om à l’improviste te gaan spelen, jazz pur sang. Hoeke tikt op een klein instrumentarium mooie countermelodieën bij elkaar, Oele speelt geraffineerd bas en met het gebruik van elektrische klanken van sax en klarinet geeft Ornstein de muziek een aparte kleur. Het is wachten op een nieuwe zomer, een zoele avond, op de loungebank, schuifdeur open; get Rewired!
Emil Roes

Blackburn Brothers

Blackburn Brothers

SoulFunkin’BLUES Electro-Fi Blues/Soul/Funk De naam Blackburn is synoniem geworden met de muziekgeschiedenis van Toronto, Canada. Letterlijk een familieband met de broers Duane (leadzang, toetsen), Robert

Speak To Me Blue Note Jazz/Americana Vraag willekeurig welke gitarist van wie hij een onsje talent cadeau zou mogen krijgen en de kans is groot

The Pulitzers

The Pulitzers