images_e1a325047b148c9441be2b14c42dc196

The Isley Brothers + Santana – Power Of Peace

Wanneer superzanger Ronald Isley, supergitaristen Ernie Isley en Carlos Santana en superdrumster Cindy Blackman Santana besluiten samen te gaan, mag je gerust van een supergroep spreken. Als ze dan ook nog eens besluiten om hun album te vullen met voornamelijk covers van beroemde nummers (Higher Ground, Gypsy Woman, Mercy Mercy Me, I Just Want To Make Love To You, God Bless The Child, What The World Needs Now Is Love Sweet Love en ga zo maar door) is het feest der herkenning helemaal compleet.

Er wordt al meteen heel swingend geopend met Are You Ready van The Chambers Brothers, gevolgd door – schepje erbovenop – Total Destruction Of Your Mind van Jerry Williams alias Swamp Dogg. Heel innemend is het duet van Cindy en Ronald in het door Cindy geschreven I Remember. Natuurlijk wordt het kwartet bijgestaan door tal van muzikanten, onder wie toetsenmannen Greg Phillinganes en David K Mathews; backingvocalisten Kandy Isley, Tracy Isley, Eddie Levert en Kimberly Johnson en gastvocalisten Charles Boomer en Cornell Carter in Love Peace & Happiness van alweer The Chambers Brothers. Het enige wat dit album te wensen overlaat, is een vurig gitaarduet van Carlos en Ernie in de beste Duane Allman/Dicky Betts traditie, maar een kniesoor die daarover valt bij zoveel pracht.

Mehmet Polat Quartet

Mehmet Polat Quartet

Embodied Poetry Aftab Records/Xango World/Jazz Dit album van de Turkse udspeler/componist Mehmet Polat is gevarieerd qua muziekstijlen al ligt de nadruk op zijn magnifieke spel