Teymur Phell

Teymur Phell

Master Volume
Eigen beheer
FUSION
Wat vind je in muzikale nesten? Soms broeden ze daar iets moois uit. Uit zo’n nest komt basgitarist Teymur Phell. En hij was blijkbaar geen koekoeksjong … In Azerbeidzjan namen vader Elmar en oma Elmira Nazirova de eerste jaren van Teymurs muzikale educatie voor hun rekening. Op zijn dertiende hield hij voor het eerst een basgitaar vast. Het instrument liet hem nooit meer los. In 2011 emigreerde hij naar New York, waar hij snel naam maakte. Hij deed gigs met Mike Stern en Arturo Sandoval, die zich in lovende bewoordingen over hem uitlieten. In november kwam Phells debuutalbum Master Volume uit. Bam! Zero Sixty Post komt meteen stevig binnen. Fusion van de bovenste plank. Op Papa Kimono speelt gitarist Mike Stern, op zijn Mike Sterns. Worth The Wait is een vrolijke mix van fusion en soul calypso. Luister naar pianist Nitzan Gavrieli. Liefhebbers van Monty Alexander zullen dit nummer zeker waarderen. Op Sweep Sweep bespeelt Phell de fretloze basgitaar als een sitar. Prachtige melodielijnen en swingende ritmes kenmerken dit album. Phell heeft alle stukken zelf geschreven. Wat een talent! Recht uit zijn muzikale hart.
Jeffrey Dekker

Lefteris Kordis

Lefteris Kordis