Mariama

Mariama

Love Sweat And Tears
Rising Bird/Suburban
nu classic soul
Mariama Jalloh werd geboren in 1986 in Freetown, Sierra Leone, maar groeide op in Duitsland, waar zij al vanaf haar zestiende eigen nummers zong en zich daarbij op akoestische gitaar begeleidde. In 2008 startte zij haar professionele carrière met de ep Listen To Mariana, hetgeen haar een sponsorschap van Volkswagen opleverde. In 2012 verscheen haar debuutalbum Easy Way Out, op een Frans label, opgenomen in Londen met het producersduo Bacon & Quarmby (bekend van ondermeer Ziggy Marley en Finley Quaye). Pas nu verschijnt de opvolger Love Sweat And Tears, die zij zelf produceerde samen met Manuel Schlindwein (bekend van Cody ChesnuTT) in Keulen. Ze schreef de meeste nummers zelf en verwelkomt hier en daar Afrikaanse sterren als Ballake Sissoko op kora, Djiby Diabate op balafon, Sekou Diabate op slide, Alkaly Kouyate op bas, Abdoulaye Kouyate op gitaar en Soufian Zoghlami met zang. Waardoor haar nu classic soul vocalen – klinkend ergens tussen Erykah Badu en Eartha Kitt – in een origineel bedje belandden.

Charles Lloyd

Charles Lloyd

Trios Chapel Blue Note Jazz De loopbaan van tenorsaxofonist en fluitist Charles Lloyd is grillig maar succesvol. Af en toe was hij jarenlang van de