John-Mayall-Nobody-Told-Me

John Mayall – Nobody Told Me

Hij stond al aan de wieg van de Britse blues-boom in de vroege jaren zestig, lanceerde de carriere van Eric Clapton en Jeff Beck, en toen ik m eens vroeg heoveel platen hij nou gemaakt had, bleek hij zelf de tel ook kwijt. Nobody Told Me is dan ook de zoveelste plaat van bluesman extra ordinaire John Mayall (1933!), en wat voor één. De 85-jarige knalt uit de startblokken met What Have I Done Wrong, waarvoor niemand minder dan Joe Bonamassa de gitaar hanteert. Voor The Moon Is Full wordt zijn plaats ingenomen door Larry McCray, hij geeft het nummer een drive waar je koud van wordt. En op That’s What Love Will Make You Do speelt zelfs niemand minder dan Todd Rundgren mee, terwijl de man zelf een uiterst funky Hammond voor zijn rekening neemt. Steve Van Zandt komt ook nog langs, en dat is nog niet eens de hele gastenlijst. We kunnen kort zijn, Nobody Told Me So is een recht-uit-het-hart bluesplaat waar menig jong bluesmuzikant een voorbeeld aan mag nemen. In april van dit jaar kunnen we de man weer in levende lijve bewonderen. Diepe buiging, hoed af!

Carmen Gomes Inc.

Carmen Gomes Inc.

Stones in My Passway CFMusic / Soundliaison Jazz/Blues Acht sonische vignetten omringen zeven nummers en vormen samen de road movie waarin de geest van Robert