Jaimie Branch

Jaimie Branch

Fly Or Die II: Bird Dogs Of Paradise
International Anthem
Twee jaar terug verraste de Amerikaanse trompettiste Jaimie Branch met haar debuut Fly Or Die, een album dat haar in belangrijke jazzzalen deed belanden. Haar tweede album Fly Or Die II: Bird Dogs Of Paradise, is vrijwel geheel opgenomen in de Londen. Het lang uitgesponnen Prayer For Amerikkka Pt. 1 & 2 is overdonderend. “We got a bunch of white-eyed racists! And they think they run this shit”, schreeuwt Branch boos, om vervolgens met haar trompet die boosheid kracht bij te zetten. Patti Smith is niet ver weg. Branch heeft in drummer Chad Taylor, die ook op haar debuut meespeelde, de ideale medemuzikant met zijn stuwende en groovende drums. Bassist Jason Ajemian en cellist Lester St.Louis vullen de band aan. Het is vooral de live spirit die het album aanstekelijk maakt. De door cello opgezette titeltrack en het daarop volgende, aanstekelijke, door Afro-Braziliaanse ritmes gestuurde Nuevo Roquero Estéreo, klinken sprankelend. Fly Or Die II: Bird Dogs Of Paradise is een droom van een jazzalbum. Levendig, wild, en vol van avontuur. Dat er tegenwoordig opwindende jazz wordt gemaakt, bewijst deze tweede van Jaimie Branch.

Ebony Band & Werner Herbers

Ebony Band & Werner Herbers

Achtung, Aufnahme!! Channel Classics Classic/Jazz Vlak voor zijn dood (5 juni jl.) stelde Werner Herbers, voormalig hoboïst van het Concertgebouw Orkest en schatbewaarder van bijzondere