Menu Sluiten
images_00d9b1e39f02d57be65ad2a9a6eaa3b8

Salif Keita – Talé

Voor Talé, de opvolger van La Difference (2009) heeft Salif Keita de samenwerking gezocht met Gotan Project’s Philippe Cohen-Solal die het album produceerde. Salif Keita is in het verleden heen en weer geswitcht van traditioneel naar modern. In eerste instantie kan de door Cohen-Solal geproduceerde electro-sound storend overkomen maar dat is vooral het geval in het bijna ambient klinkende Aprèss-demain waarin Manu Dibango opduikt in een soort Afro-electro-jazz track. De samenwerking met de Britse rapper Roots Manuva in C’est bon, c’est bon is veel sterker, beter is nog die met Bobby McFerrin in Simby waar Salif Keita een hele nieuwe weg inslaat. Beider stemmen versterken elkaar in een hoogstaand vocaal experiment. De electro-start in de politieke satire Samfi is erg pakkend. Aandoenlijk is het mede door kinderen gezongen Natty. Fraai is de Afro-latin Tassi. In de titelsong blijft Salif Keita het dichts bij zichzelf. Cherie s’en va is aanvankelijk het meest traditioneel getint tot Esperanza Spalding er vocaal en bas spelend extra cachet geeft. Als hun stemmen samenklinken, hoor je goed hoe hun muzikale werelden verschillen en hoe ze die toch weten samen te brengen.
Rik van Boeckel

Deel bericht

Laatste recensies

Butcher Brown

Letters From The Atlantic Concord Jazz/V2 Butcher Brown omschrijft zichzelf als ‘hip-hop Mahavishnu’, een moderne 21ste-eeuwse erfgenaam van jazzrockformaties uit de jaren 70 als Mahavishnu

Lees verder »

Joep van Rhijn

Between Fact & Fiction Eigen beheer Trompettist en bugelspeler Joep van Rhijn heeft een nieuws album: Between Fact & Fiction. Dit project is een samenwerking met de

Lees verder »

Buddy Guy

This Is Buddy Guy! Craft Recordings/Concord In 1968 tekende Buddy Guy bij Vanguard en bracht er zijn tweede studioalbum A Man And The Blues uit.

Lees verder »