images_6cff81ed2fd5fd02c6bfe5986e55231b

Elvis Presley – Elvis at Stax

In 1973 was Elvis on top of his game met de voor die  tijd revolutionaire show Aloha From Hawai via Satelite, waarmee hij een miljoenenpubliek wist te bereiken. Tegelijkertijd wilde hij graag terug naar zijn  wortels, zodat hij de Stax studio in zijn woonplaats Memphis huurde, om daar met zijn fabuleuze band de songs op te nemen waar hij zo van hield. Deze opnames zijn door de jaren heen op verschillende albums verschenen, maar de Deen Ernst Jørgensen, die zich eerder over de nalatenschap van The King boog, is er nu in geslaagd deze opnames in één uitgave te bundelen. We horen Elvis in oefensessies, grappend met zijn band, maar ook in songs die niet eerder zo perfect te horen waren. Jørgensen heeft de opnames keurig opgepoetst, zodat ieder detail van zang en instrumentatie te horen is. Elvis zingt composities van Tony Joe White, Chuck Berry, Willie Nelson, Waylon Jennings en anderen met een plezier en een charme die niet eerder te horen waren. Elvis At Stax is een absolute must have, niet alleen voor de fans, maar voor iedere zichzelf respecterende muziekliefhebber.

Deze Stax-compilatie is ook op 2LP (17 tracks, 180 grams vinyl) uitgekomen via MOV/Bertus.