images_2039f9c06c46d5e4b5d871c0089d076b

Anderson .Paak – Malibu

Brandon Paak Anderson alias Anderson .Paak was op zes tracks van Dr Dre’s nieuwe album Compton te horen, dus is deze 28-jarige vocalist/muzikant/producer uit Los Angeles nu hot genoeg om met veel tamtam een eigen album te lanceren. Al is dit niet zijn eerste: OBE Vol 1 verscheen in 2012, toen hij zich nog Breezy Lovejoy noemde, en Venice verscheen in 2014. Ook bracht hij al diverse ep’s en singles uit. Bovendien was hij al hot, gezien zijn talrijke gastoptredens (ondermeer bij Dumbfoundead, Shafiq Husayn, Tokimonsta, DJ Premier, Milo, Jose Rios, Busdriver en een tiental anderen). Malibu bevat zestien tracks en bevat een aantal meest rappende gastvocalisten, zoals BJ The Chicago Kid, Rapsody, Kaytranada, The Game en Timan Choir. Kenmerkend is Paak’s gebruik van kiene geluidsfragmenten, terwijl zijn zang aan die van D’Angelo doet denken. Malibu is geen makkelijk album en zestien tracks is misschien wat veel, maar Paak bewijst zich hierop wel als een heel belangrijke nieuwkomer. Op 12 februari treedt hij op in Paradiso Noord!

Harold López-Nussa

Harold López-Nussa

Timba A La Americana Blue Note Records World/Jazz De naar Frankrijk verhuisde Cubaanse pianist Harold López-Nussa heeft met dit tiende door Michael League geproduceerde album