Sons of Kemet

Sons of Kemet

Black To The Future
Impulse Records
Drie jaar na het meesterwerk Your Queen Is A Reptile is het Londense Sons of Kemet terug met Black To The Future. Opnieuw zijn alle composities geschreven door Hutchings, waarmee ook het vierde album van de band een avontuurlijke plaat is. Muzikaal reikt de band verder. Waar Sons of Kemet op de vorige albums iets teveel dreef op energie en daadkracht (wat deze albums en ook de liveoptredens ontzettend dynamisch maakte) is er in de nieuwe composities een mooie gelaagdheid die de sound rijker en diverser maakt. Daarnaast maakt de band prominent gebruik van gastvocalisten. Zo was Lianne La Havas al te horen op het sterke Hustle, de eerste vrijgegeven track, maar zijn ook vocalisten Angel Bat Dawid, Moor Mother, zanger-rapper Kojey Radical en grimeheld D Double E van de partij, en start het album met een spoken word-track van Joshua Idehen (Field Negus). De vierde plaat van Sons of Kemet is daarmee even opwindend als intrigerend en mateloos in muzikaal avontuur. Luister naar composities als For The Culture (met extra blazers lfe Pgunajobi, Nathaniel Cross en Cassie Kinashi), To Never Forget The Source, In Remembrance Of Those Fallen, Let The Circle Be Unbroken, Envision Yourself Levitating en Throughout The Madness, en je hoort een band die dieper en gelaagder klinkt dan ooit tevoren. Black To The Future is na het meesterlijke Your Queen Is A Reptile van drie jaar geleden een nieuwe stap richting muzikale onsterfelijkheid. Sons of Kemet is een band waarvan we niets, maar dan ook helemaal niets willen missen.