Philip Lassiter

Philip Lassiter

Live In Love
Leopard/Suburban
soul/reggae/latin/funk
Wanneer je de opener Make America Love Again hoort, denk je even: hé, had Prince nóg een andere versie van Musicology opgenomen? Maar nee, het is trompettist, arrangeur, producer en componist Philip Lassiter uit Mobile, Alabama. Hij maakte wél drie jaar lang deel uit van The New Power Generation, vandaar! Live In Love is al zijn vijfde album sinds 2014, en hoewel hij ook prima zingt (check vooral het nummer Poof, ook met een Prince-sausje), vult hij de tien eigen tracks grotendeels met gastvocalisten, waaronder zijn Nederlandse echtgenote Josje (op de reggae-getinte tracks Take A Little Time en het titelnummer). Met het nummer Repent wordt Tower Of Power naar de kroon gestoken, en zo valt over al deze tracks wel iets moois te zeggen (hoor dat koor in Love Story). De productie is rijk en gedurfd, deze Lassiter weet heel goed waar hij mee bezig is. En hoewel veel van de talrijke medewerkers op dit album grotendeels onbekend zijn (behalve Snarky Puppy-leden Mark Lettieri, Bobby Sparks en Sput, labelmate Ricky Peterson, Toto’s David Paich en latin-legende Jean Luis Guerra) druipt de professionaliteit van dit album af. Als zijn vorige albums je ontgaan zijn, komt dat omdat ze in ons land niet uitgebracht werden, maar het Duitse Leopard pakt de zaken nu gründlich aan. Dus als je dit album grijsgedraaid hebt, zijn er gelukkig altijd nog platforms als Spotify om je te laven aan de muziek van Philip Lassiter. Live In Love is verreweg de beste.