Peter Tiehuis & T5

Peter Tiehuis & T5

Heart In Mind
Zennez Records
In de tijd van zijn afstuderen had Peter Tiehuis een duidelijke koers voor ogen: sessiemuzikant worden. De jaren die volgden brachten hem het lidmaatschap van vele bands. Al twintig jaar is hij de vaste gitarist van het Metropole Orkest. De basis van Peters muziek is altijd de blues. Maar dan wel vaak blues in een geëvolueerde vorm. Tijdens het lange wordingsproces van Heart In Mind heeft Peter naar eigen zeggen zichzelf als gitarist opnieuw uitgevonden. Op dit nieuwe album zijn behalve blues ook smooth jazz- en fusioninvloeden te ontdekken. Het resultaat mag er zijn. Look Behind The Mountain is een prachtnummer met heerlijk speelse melodielijnen. Het door Karel Boehlee geschreven Poggibonzi is ook al zo’n juweeltje. Mousoleum is een heerlijk modern bluesy nummer, gebaseerd op een Engelse popsong. Wil je lekker dansen, zet dan Partido Nuevo op en het is carnaval in Rio. Alle bandleden zijn gewaardeerde sessiemuzikanten. Heart In Mind is dan ook geworden wat je ervan mocht verwachten. De arrangementen zitten oerdegelijk in elkaar. Daar moet langdurig en zorgvuldig aan geschaafd zijn. Maar het belangrijkste is: het is heel mooi! Dat maakt nieuwsgierig naar hoe dit repertoire live klinkt. Gewoon het podium op en knallen. Deze mannen kunnen dat als de besten!
Jeffrey Dekker

Big Jack Johnson

Big Jack Johnson