Myles Sanko

Myles Sanko

Memories Of Love
Légére Recordings
Soul
De Britse soulsensatie Myles Sanko, die bekendstaat om zijn sterke liveshows, presenteert na vijf jaar zijn vierde studioalbum, Memories of Love. Volgens eigen zeggen is dit zijn meest persoonlijke album tot dusver waarin eigen liefdeservaringen vanuit allerlei facetten centraal staan. Zo staat in de jazzy opener Where Do We Stand de verstoorde relatie met zijn vader centraal, zingt hij over de band met zijn eigen zoon in het door Martin Luther King geïnspireerde Whatever You Are en zijn er aardig wat feelgoodsongs, zoals de singles Rainbow In Your Cloud en My Freedom Is You. Zowel tekstueel als muzikaal gezien zijn sommige songs te voorspelbaar en hebben ze te weinig diepgang. Toch zijn er een aantal parels, die spannender zijn qua opbouw en waarbij blazers en strijkers elkaar afwisselen. En daar waar ruimte is voor subtiele improvisaties, zoals In The Morning of de toevoeging van een gospelkoor in Streams Of Time. Mooi is ook het intieme Blackbird Sing. En ondanks dat Myles Sanko nauwelijks afwijkt van de gebaande paden weet hij met zijn vertrouwde stem wel de aandacht vast te houden.

Mehmet Polat Quartet

Mehmet Polat Quartet

Embodied Poetry Aftab Records/Xango World/Jazz Dit album van de Turkse udspeler/componist Mehmet Polat is gevarieerd qua muziekstijlen al ligt de nadruk op zijn magnifieke spel