Lukasz Pawlik

Lukasz Pawlik

Long-Distance Connections
Summit Records
Fusion
Voor zijn nieuwe album Long-Distance Connections deed de Poolse fusion-pianist Lukasz Pawlik wederom een beroep op de puike en vertrouwde musici met wie hij eerder heeft samengewerkt. Daarnaast wist hij grootheden als Randy Brecker, Mike Stern, Gary Novak, Tom Kennedy en Dave Weckl te strikken. Weckl coproduceerde het album. Hoe mooi kun je het krijgen? Dat Lukasz van huis uit een klassiek-opgeleide musicus is, is duidelijk te merken in sommige pianosolo’s. Bijvoorbeeld in A Matter Of Urgency. Routinier Dave Weckl drumt nog steeds als een jonge god. Zijn drumspel combineert mooi met het baswerk van Tom Kennedy. Op het album spelen twee saxofonisten mee, Dawid Glowczewski en Szymon Kamykowski. Beiden met een eigen stijl, maar wat een gevoel leggen ze er in! Op Jellyfish ontvouwt Szymon zijn melodie alsof hij een verhaal vertelt. Mike Stern leeft zich weer onnavolgbaar uit. Randy Brecker’s kenmerkende spel klinkt nog altijd even fris en fruitig. Elektronische technieken voegen aan deze CD een extra dimensie toe. Dit album is een must voor de ware liefhebber van fusion. De composities zijn doorwrocht en verfrissend. Wat een subtiele, genuanceerde collectie aan composities! Bijna te veel om in kort bestek te benoemen. Dan is er maar één oplossing: gauw beluisteren!
Jeffrey Dekker

Blackburn Brothers

Blackburn Brothers

SoulFunkin’BLUES Electro-Fi Blues/Soul/Funk De naam Blackburn is synoniem geworden met de muziekgeschiedenis van Toronto, Canada. Letterlijk een familieband met de broers Duane (leadzang, toetsen), Robert

Speak To Me Blue Note Jazz/Americana Vraag willekeurig welke gitarist van wie hij een onsje talent cadeau zou mogen krijgen en de kans is groot

The Pulitzers

The Pulitzers