Menu Sluiten
Lonnie Mack

Lonnie Mack

Sa-Ba-Hoola! – Two Sides Of Lonnie Mack – Fraternity Recordings 1963-1967
Ace Records
Blues
In het kielzog van succesvolle gitaarinstrumentals van de Ventures (Wipe-Out, Wheels) en Freddie King (Hideaway) nam Lonnie Mack in een verloren uurtje in de Kingstudio in Cincinnati in 1963 het nummer Memphis op, een instrumentale interpretatie van Chuck Berry’s Memphis Tennessee. Pas weken later vernam de continu langs roadhouses en dancehalls tourende Mack dat hij er #5 op de Billboard-charts mee had bereikt. De opvolger Wham! was een bescheiden hit. Nadat Mack leek te zijn gecategoriseerd als instrumentalist, bracht hij met Baby What’s Wrong (Jimmy Reed) zijn eerste vocale single uit. Het ontaardde in een lange carrière met vele stilistische wendingen langs southern rock, blues, soul en country. Een mooie staalkaart van zijn vroege werk met op een kant spetterende instrumentals en op de andere soulvolle vocale blues.
Rien Wisse

Deel bericht

Laatste recensies

Johanna Burnheart

Johanna Burnheart

Bär Burnheart Records Jazz/fusion De Duitse maar thans in Londen woonachtige violiste Johanna Burnheart opereert op het snijvlak van jazz en elektronica, de muziek die

Lees verder »
Susanne Alt

Susanne Alt

Royalty For Real Venus Tunes/ALT Jazz De presentatie van Royalty For Real, het nieuwe album van Susanne Alt, heeft ontegenzeggelijk allure: een fraaie cover, en

Lees verder »
Norah Jones

Norah Jones

Visions Blue Note / Universal Jazz/pop Het negende studioalbum van Norah Jones is een aangename dialoog tussen de Amerikaanse singer-songwriter en multi-instrumentalist Leon Michels (El

Lees verder »