Erik Verwey Trio

Erik Verwey Trio

People Flow
Eigen beheer
Pianist Erik Verwey (1987) stelt op zijn debuutalbum People Flow ontmoetingen van mensen en plekken centraal. Nadruk van deze muzikale vertaling ligt enerzijds op indrukken die hij opdeed tijdens een reis door Colombia, zoals opener Casa De Los Viecos. Dit is het oude huis van componist Marin Vieco, omgeven door exotisch leven en het melancholische César, een lokale held die zijn leven als rokkenjager beterde door vluchtelingenwerk te doen. Ook de nachtelijke zeiltocht naar Panama spreekt zeer tot de verbeelding; niet verwonderlijk want Verwey deed na zijn conservatoriastudies veel ervaring op als (film)componist en begeleidde diverse theater- en cabaretprogramma’s. Ook blijft Verwey dichtbij huis met muzikale portretten van zijn geliefden (Maartjes Steps, Song For You In F). De composities variëren verder van fris, ritmisch spel (An Encounter), doordrenkt van klassieke muziek invloeden (The Fall), tot een mix van traditionele jazzingrediënten, zoals in Nyx. Daarnaast schittert Teus Nobel op flügelhorn in Isfahan (Strayhorn/Ellington) en saxofonist Bart Wirtz die – evenals Verwey zelf – swingt in het licht mysterieuze Little Farao en het ritmische Full Force. De pianist vormt een sterke drie-eenheid met drummer Daniel van Dalen (Fuse) en bassist Hendrik Müller. Een mooi dynamisch debuut.

Gerald Clayton

Gerald Clayton

Bells On Sand Blue Note Jazz Recent verscheen Bells On Sand van pianist/componist Gerald Clayton, rijzende ster in New York, zes keer genomineerd voor een