Dennis van Aarssen

Dennis van Aarssen

How To Live
DVA Music/AOE
Vocal Jazz
Hoewel de kijkdichtheid van het programma The Voice of Holland onder ­jazzliefhebbers niet intens zal zijn, komen er soms talenten in naar voren die je de oren doen spitsen. Zoals vocalist Dennis van Aarssen, winnaar in 2019. Zijn debuutalbum Forever You kreeg veel response en ontving zelfs de Edison Jazzism Publieksprijs. En toen kwam er een virus, we noemen geen namen, dat het moeilijk maakte dat succes te incasseren. Maar Van Aarssen is jong en de veerkracht is hoog. Nu ligt er dit album dat hij maakte in nauwe samenwerking met songwriter Jeff Franzel, die wordt opgevoerd als begeleider van onder meer Frank Sinatra en Sammy Davis Jr. Wie de handboeken erop naslaat komt zijn naam niet tegen maar hij zal vast in een orkest hebben gezeten. Een tweede steunpilaar was Maria Christensen, een songwriter die onder meer liedjes maakte voor Celine Dion en Jennifer Lopez. Van Aarssen heeft een stem die nog niet het doorleefde timbre heeft van Frank Sinatra maar wel in de buurt komt van Matt Dusk en Michael Bublé. Hoewel hij het land doortrekt met het programma Swinging On A Star, een repertoire met stukken uit het American Songbook, bestaat dit nieuwe album voornamelijk uit nieuw materiaal, van het duo Franzel/Christensen en van hemzelf. Ook zijn er twee covers, Death of a Bachelor en Lonely Boy. Van Aarssen wordt begeleid door de DvA Big Band, die traditie en moderniteit treffend samenvoegt. Onder meer Ilja Reijngoud (After All This Time!) maakte een paar fraaie arrangementen.

Jessica de Boer

Grow Challenge Records Vocal jazz Jessica de Boer behoort tot de nieuwe generatie Nederlandse jazzvocalisten. Ze studeerde in 2019 met onderscheiding af aan het Utrechts

Quentin Angus